dagen (y)

vaknade av att det regnade, jag som skulle träna timmy på banan (gräs)
Men då kan man ju inte det för då kan man ju halka.

Så mamma ringde till GPK och kollade om det var ledigt, vilket det inte var.
Så då tänkte jag lite och kom på att man kunde betala in 600 per år och då får man rida i almänninge.
Sanna tipsa mej om det så då ringde jag till Sanna och frågade om nummret ditt.

Då fick jag det så då ringde mamma och då fick jag rida där på doms bana!!!
HAPPYFACE!

Dom berättade också att dom hade en lektion 1 gång i veckan.
Det var en tjej, som hade en lektion om sitsen, om hur man skulle sitta för att hästen skulle gå som man ville. Något sånt. Så då kanske jag ska gå på en sådan lektion!

Men iallafall, efter vi hade ringt så åkte jag ner till stallet och red Leif med Liza&Ronja.
Dom red O'boy & Danne.
Som vanligt har vi väldigt kul när vi rider.

vi red ut i skogen, rakt upp som vägen heter (vi döper alla våra stigar)
vi travade och galopperade där.
haha vi satt och skrattade hela tiden som vi brukar. (yyy)

Efter så bortsade jag såklart Leif, satte på honom ett tunt täcke och in honom i boxen.och gav han hö. Han frös lite. Sen gick jag upp och hämtade Timmy, jag ropade på honom när jag kom till hagen.
Då kom han i full galopp x'D
Söt hjärtat mitt säger jag bara !

gick ner med honom till stallet. borstade och tråkade honom.
La på ett täcke, och sedan gav jag honom hö.

Efter ett tag kom Mammi och då lastade vi timmy och åkte allmäninge.
Lastade ut och sadlade, sen började jag skritta fram på banan deras.
Underbart!

skrittade runt 3 varv i varje varv, sedan tog jag tygglarna och började göra lite volter.
Efter ett tag började jag trava, 3 varv i varje varv. Sedan gjorde jag lite vägar där :D
typ; sent igenom,volter,vänd rätt upp,halft igenom, efter ett tag skänkelvickning.

När han var lite mjuk så började jag med att gå in på en volt och jobba med honoms bakdel och from.
Travade även lite bommar, kuligt tyckte ponny! hahaha!

Sedan en liten skrittpaus.

Efter skrittpausen så började jag med galoppen.
Galopperade först på en volt och sedan över hela 4-kanten.

Sen övade jag på ryggningar, gick  ganska bra  ;);)

Sen körde jag några galopp-vändhalt igenom, och förvänd galopp när jag kommer ut på spåret :)
gick super!!

Sen körde jag i genom La:1n

Det gick jätte bra, timmy var lugn och fin!

Sen travade jag av honom & skrittade av honom.
Tog av sadeln och på med transport skydden, sen lastade jag in.

åkte till stallet hur nöjd som helst (A)
När jag kom till stallet lastade jag ur honom, och tog in han på stallgången.

tog av transport skydden,och borstade hans leriga ben och svättiga kropp.
Medans mamma städade ur transporten och tog ut sadeln och tränset.

smörjde in hans ben med lite liliment, och värmande liliment på bakmusklerna.

Sen släppte jag ut honom och Leif i gräs hagen, och åkte hem.
Bytte om lite snabbt och sedan åkte jag ner till mormor&morfar.

käkade pizza där, lite om min dag :)

igga min sits, kom lite fel på hindret  ;)


Kommentarer
Postat av: MATHILDABÄSTABRÄNNARE(y'

stolt fotograf:D:D:D:D:D<3

2010-08-05 @ 10:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0