Din önskan våran lag :)

Det var en som kommenterat att hon ville veta våra synpunkter om bett, så tänkte skriva lite om vad jag rider på för bett!

Jag har ju som alla vet en ungponny som heter Leif.
Han är väldigt stark och har väldigt känslig mun ( han får lätt sår), jag vill ju inte sitta och dra och såga i honom.
Så jag rider honom på ett jaktstångbett.
Han funkar väldigt bra på det och får inga sår.
te.x han får sår på vanliga tre-delade bett.

Men efter som han nu är ungponny får jag ju inte tävla på jaktstångbett.
vilket tkr jag är väldigt dåligt! Han får ju fakiskt sår av dom andra.

Så när jag tävlar måste jag ha ett vanligt bett. Då rider jag på rakt-bett med fasta bettringar, jag smörjer  in jätte mycket både efter och före då. Då brukar det gå bra.

Men hemma rider jag på jaktstång-bett.

Deta tävlar jag på ;
 

hittade ingen bild på jaktstångs bettet men deta är något liknadende. Förutom att jag har skydd runt kedjan och bettet är rakt.  ;


nöjda ? :)

kommentera gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0