Hur ett ridpass ser ut :)

Tänkte berätta om hur ett ridpass ser ut för mej ^^
Jag har ganska mycket skog vid mitt stall så för det mesta blir det skog, men i bland blir det träning på gräsbana.
tänkte berätta hur ett gräspass ser ut!

Först börjar jag med att skritta fram i 10 minuter i varje varv på långa tyglar.
Sen kortar jag tyglarna och skrittar fram i 10 minuter på korta tyglar i varje varv, och börjar göra lite volter.
Sedan travar jag, två varv runt 4-kants spåret i varje varv.
Efter det gör jag lite dressyr vägar te.x skänkelvickning,volter,vändrätt upp,vänd halft igenom m.m
Sedan tar jag en liten skritt paus och efter det börjar jag med galoppjobbandet.

I galoppen ökar jag och minskar volter,vänder halft igenom,galopp om byten och i bland övar jag bara på att fatta galopp ^^

Sedan travar jag av hästen i lågfrom i 15 min :) avslutar med en skritt runda i skogen, brukar klättra lite då.

Så ser ett arbets pass utför mej ;)

tar en bild när jag tränar på timmy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0