tävling

vi hade fått en kommentar om hur vi värmer upp osv för tävling, emelie har skrivit längre ner men jag skriver jag med,

först när vi kommer fram går jag till sekriteriatet och startanmäler,
när det är klart går jag och fixar mig så att jag är nästan färdig(inte hjälm och väst)
sen tränsar jag och lastar ut, sen sadlar jag och fixar sånt,
sen går pappa med han/hon medans jag fixar det sista på mig,

sen skrittar jag fram gärna ute om det finns möjlighet, när jag har skrittat ca 15 minuter börjar jag trava på långa tyglar även det ute ifall det går, när jag har travat en stund fattar jag galopp, går det att rida ute på nån slagsväg/plan gör jag det, jag galopperar i båda varv och ökar och minskar, sen går jag till framhoppningen,
där jag skrittar en stund och sen traav och galopp,

sedan hoppar jag på en 8a över lilla ca 4 gånger,
sen hoppar jag räcket kanske 3 håller ingen koll,
och oxern nån gång tills det känns bra,
efter det skritta eller travar jag till det är min tur,

det var lite om hur det går till för mig:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0