Mikaela Lönn?

Mikaela Lönn


Ryttare: Mikaela Lönn
Bor: Gävle
Ålder: Född 1997
Tävlar: Hoppning/Dressyr
Tränar/tränare: Anna-Karin Fredell (dressyr)och Anita Engholm(hoppning)
Ryttarbiografi: När jag var 6 år började jag rida på Svenska blå stjärnan som är en shettis ridskola,
vintern när jag vart 7 började jag på Gävle ponnyklubb. När jag var 9 år hjälpte jag och till tjej till med 2 fjordingar som vi fick rida så mycket vi ville, jag var även skötare på en av svenska blå stjärnans ponnyer,efter det hjälpte jag till med en del andra ponnyer men inte så länge,
hösten-början av sommaren 2009 hjälpte jag till med en liten ponny som hette colan och van 9 år,
vi han även starta en klubbtävling dressyr vilket hon inte gillade, tror vi stog still iaf hälften av tiden vi var inne på banan,men jag var jätte nöjd endå,<3det var där nån stans jag fick börja tävla Klara Gävle ponnyklubbs B-ponny, tsm hoppade vi centimeterhoppningar från 40 cm till lb, och startade även några dressyr, bland annat en ute tävling, i b:1an stannade hon och vägrade gå så vart tvungna att utgå(a) klara var värkligen en superponny som alltid ställde upp, eller iaf nästan:)när jag växte ur cola började jag rida Pepsi en dag i veckan när Linn och Mathilda Brännare hade henne, när dom köpte egen häst vintern 2009? delade jag och en tjej dom hette Moa på Pepsi. Men hon slutade i Februari och vi tog över Pepsi själva, vi har än så länge bara hunnit starta en klubbtävling, då vi vann:d,Pepsi och jag har börjat komma överäns Jätte bra! vilket vi inte gjorde i början....
i vintras fick jag börja tävla Gävle ponnyklubbs B-ponny Valdo i hoppning, vi var även med i div 2 laget, eller ja första omgången.. för då gick vi omkull och jag bröt benet:D vi har missat en heldel tävlingar, men ska försöka untnyttja det halvåret jag har kvar på b-ponny, eftersom han är en super duktig ponny! iaf med Mia, men bara att kämpa på:)

Ponny/Häst: pepsi
Kategori: c

Färg: fux
Född: 1993
Kön: sto
Ras: Korsning
Uppfödare: Okänd

Tävlingsmeriter: Tävlat upp till La hoppning med placeringar när hon var yngre , och upp till lb:1 med Linn,






Mål 2010:starta några dressyrer och lära känna varandra ännu mer:)
----------------------------------------------------------------------------------

Ponny/Häst: Valdo

Kategori: b

Färg: fux
Född: 1996
Kön: valack
Ras: Korsning
Uppfödare: Okänd

Tävlingsmeriter: Tävlat upp till La hoppning med Mia, och säkert endel innan det med:)

 

Mål 2010: kämpa på ännu mer med honom, och utnyttja halv året som är kvar...










kram mikaela,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0